WOŁGA KLUB POLSKA Strona Główna WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodnica oleju
Autor Wiadomość
dniepr16 

Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2014-08-26, 15:23   Chłodnica oleju

Witam.
W samochodzie UAZ 469B którego kupiłem został założony silnik z samochodu GAZ 24 Wołga. Nie posiada on jednak chłodnicy oleju którą chciał bym zamontować. Nie wiem jednak gdzie w silniku znajdowało sie jej zasilanie a gdzie powrót. W schematach bądz na zdjęciach w internecie też tego nie znalazłem.
Proszę o podpowiedz ew jakieś zdjęcia. Pozdrawiam. Wojtek.
 
     
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 146
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-27, 22:49   

Zdrastvuj!
Dziwne, że nie było tego na schematach ale cóż. Silnik w 24 ma wyjścia po obu stronach u dołu silnika. Z lewej strony jest wyjście z silnika gdzie przykręcona jest rurka prowadząca do filtra oleju.Rurka przykręcona jest łącznikiem do którego podpiąć można kranik a do niego dokręca się wężyk od chłodnicy oleju. Jeśli ktoś odpiął chłodnicę to prawdopodobnie króciec jest zaślepiony i wtedy może nie być kraniku. U mnie kranik jest uszkodzony i obecnie odpiąłem chłodnicę. Króciec ma ten sam gwint co typowe gwinty hydrauliczne. To tak na wszelki wypadek. Powrót z chłodnicy jest w obudowie rozrządu z prawej strony. Zamieszczam ilustrację, W razie niejasności pytaj :)

05.jpg
Schemat smarowania silnika
Plik ściągnięto 6985 raz(y) 236,38 KB

_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
 
     
dniepr16 

Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 6
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2014-08-28, 07:20   

Dziękuje za podpowiedz i rysunek. Rzeczywiście te miejsca o których piszesz zostały zaślepione. Pozdrawiam. Wojtek
 
     
Janek11 

Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 15
Skąd: Tomaszów - Łódź
Wysłany: 2019-07-30, 19:06   

Witam,

dołączę się do istniejącego postu.

Także posiadam odpiętą chłodnicę oleju w Wołdze Gaz 24 :-) - i w związku z tym mam kilka pytań:

1. miejsce na kranik - czy powinno się znajdować tam, gdzie oznaczyłem na zdjęciu?
2. Powrót oleju - nie widzę nigdzie odpowiedniej śruby która zaślepia - poprosiłbym o zdjęcie miejsca, gdzie umiejscowiony jest powrót oleju.
3. jakie przewody zastosować do doprowadzenia oleju do chłodnicy? Będą wystarczające olejoodporne do 120*C?
4. ostatnie - poszukuję śruby, która odpowiada za regulację ciśnienia oleju. Obecnie na rozgrzanym silniku mam ciśnienie wg instrukcji 2-2,5 kG/cm2 przy prędkości 50km/h. Doczytałem, że ciśnienie oleju spada przy załączonej chłodnicy oleju - stąd chciałbym je zwiększyć.

Z góry dziękuję za pomoc :-) .

 
     
Porucznik Zubek 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 306
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2019-08-22, 20:20   

Ad. 1 TAK
Ad 2. Powrót oleju - po przeciwnej (po drugiej) stronie silnika. patrząc w kierunku jazdy po prawej stronie. Na dole pod alternatorem. Musi być zaślepka / korek w bloku sinika
Ad. 3 Bardzo dobre
Ad. 4 Nie ma takiej śruby w silnikach GAZ 24.
 
     
Janek11 

Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 15
Skąd: Tomaszów - Łódź
Wysłany: 2019-09-11, 18:59   

Dziękuję za pomoc. W razie jakichkolwiek problemów - będę pytał.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,046 sekundy. Zapytań do SQL: 13