WOŁGA KLUB POLSKA Strona Główna WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe strony, bolączki Wołgi 24
Autor Wiadomość
dariorec 

Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-01-29, 04:32   Słabe strony, bolączki Wołgi 24

Witam,
przymierzam się do zakupu 24, możecie mi podpowiedzieć na co szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach tego modelu. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
pozdr.
 
     
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 146
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 19:25   

Cześć,
Zwróć przede wszystkim czy wszystko jest zgodne z rocznikiem np klamki(zdarzają się kasetowe w 82') czy zegary, najlepiej jeśli są wszystkie chromy, podłoga zawsze najszybciej koroduje pod nogami kierowcy.Logo na atrapę ciężko zdobyć-ja ściągałem nówkę z Rosji.Silnik może lekko stukać zaworami, nawet w książce do obsługi tak podają więc bez stresu. Korozja może się tez pojawiać pod uszczelka bagażnika, dolne krawędzie tylnych błotników. hm co jeszcze? antena oryginalnie była elektryczna. Jeśli silnik pracuje a się nie wysuwa to jeszcze nie tragedia. U mnie tak było i wystarczyło rozebrać, wyczyścić i nasmarować.zwróć uwagę czy działa tylna dmuchawa i przednia. Podsufitka najlepiej jeśli nie ma pęknięć bo takiego materiały nie znajdziesz jak w oryginale. Jełsi będzie gdzieniegdzie opadała to da sie naprawić.
Co do silnika i skrzyni to nie przychodzi mi nic do głowy już ale pytaj :-)
_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
 
     
dariorec 

Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-01-31, 04:16   

Witam i dzięki za odp. Volgovitch,
rozumiem że klamki kasetowe występują od 82 roku, dla mnie bardziej klimatyczne są Wołgi ze starszym rodzajem klamek, zegary też w tym roku się zmieniły? Jest możliwość stylizowania nowszego modelu, po "lifcie" na ten starszy? Do czego dążę, czy jest ryzyko niezorientowania się przy zakupie z którą serią mamy do czynienia, pomijając oczywiście różnicę w klamkach i zegarach. Jakieś niuanse w blacharce (wytłoczki na fartuchach, podłodze bagażnika?), osprzęcie silnika, mocowaniu elektryki, kroju tapicerki? A może założyć nowy temat z opisem różnic w każdej serii i roczniku, w garażu 24?
 
     
KrzysiekRU 


Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Gdańsk/Grudziądz
Wysłany: 2014-02-02, 16:39   

Co do liftingu, ja posiadam wołgę z 1984 i jest to jeszcze model sprzed liftingu czyli chromowany grill, klamki, licznik, deska jak sprzed liftingu. Do tego fabrycznie brak lampek postojowych pod lampami (postojówka w lampie). Z bolączek które były przed rozpoczęciem prac remontowych to strasznie korodująca podłoga i nadkola wewnętrzne. Najlepsze miejsce podłogi to tam gdzie chlapał olej z tylnego mostu :). Przedni pas też słabo. Do tego kable i elektryka - u mnie już nie pierwszej świeżości, nadają się na śmietnik. Do tego z tego co wiem oryginale linki ręcznego mało wytrzymałe były. No i pękające deski od słońca ( te miękkie).
 
     
dariorec 

Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-02-03, 02:37   

KrzysiekRU,
a jest możliwość zerknięcia na Twoją wołgę w trakcie odbudowy/remontu?
 
     
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 146
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-03, 21:59   

Właśnie lifting był niby 1984-86 ale z tego co wiem to dopóki nie skończyły się części np chromowane grile to wkładali do aut poliftowych. Dariorec blacharka była ta sama przed liftem i po. Różnice to właśnie gril, klamki i całe wnętrze(deska, fotele, boczki), lusterka jak w nowszych autach.Silnik generalnie był chyba taki sam...
_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
 
     
KrzysiekRU 


Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Gdańsk/Grudziądz
Wysłany: 2014-02-03, 22:44   

A ołowiana płyta w bagażniku w celu poprawienia właściwości jezdnych ? Prawda czy mit...?
 
     
Jakub 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 153
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 2014-02-04, 12:46   

Silnik w 24-10 dostał inny gaźnik- K151 w miejsce K126G, wyposażony w automatyczne ssanie, przeponową pompkę przyspieszającą, elektroniczny zawór odpowietrzania komory pływakowej, króciec odpływowy, zawór hamowania silnikiem, wyprowadzenie odmy do gaźnika. Tak twierdzi książka "Gaźnik w moim samochodzie" WKiŁ, 1989. Przy czym jest wspomniane, że nowsze modele 2410.
Zaś samo K126G występowało w 2 wersjach- po styczniu 1979(nr. podwozia 568215) go zmodernizowano.

O innych zmianach nie wiem, cytuję tylko książkę.

Jeśli ktoś coś wie o gaźnikach w M21, to bym prosił- książeczka już o tym wozie nie wspomina.
 
     
Trouver 
Trouver


Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 132
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-17, 22:22   

Wracając do tematu: na co zwracać uwagę - to wg mnie warto kupić samochód z gorszą mechaniką a np. z całą i prostą blacharką z lakierem tylko do odświeżenia.
_________________
Wołga Gaz 21`65, Wołga Gaz 24`80, Syrena 105`75, ZAZ 968M`80, FSO 125p`90, Polonez 1500`80, Polski Fiat 125p `69, Łada 2105 Junior `89, Łada 2106/3 `84
 
     
JAWOS 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 168
Skąd: OBERSCHLESIEN
Wysłany: 2014-02-17, 23:00   

podpisuje się pod odpowiedzią kolegi wyżej 8-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,049 sekundy. Zapytań do SQL: 10