 |
WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga
|
Słabe strony, bolączki Wołgi 24 |
Autor |
Wiadomość |
dariorec
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-01-29, 04:32 Słabe strony, bolączki Wołgi 24
|
|
|
Witam,
przymierzam się do zakupu 24, możecie mi podpowiedzieć na co szczególnie zwrócić uwagę przy oględzinach tego modelu. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
pozdr. |
|
|
|
 |
Volgovitch

Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 146 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-29, 19:25
|
|
|
Cześć,
Zwróć przede wszystkim czy wszystko jest zgodne z rocznikiem np klamki(zdarzają się kasetowe w 82') czy zegary, najlepiej jeśli są wszystkie chromy, podłoga zawsze najszybciej koroduje pod nogami kierowcy.Logo na atrapę ciężko zdobyć-ja ściągałem nówkę z Rosji.Silnik może lekko stukać zaworami, nawet w książce do obsługi tak podają więc bez stresu. Korozja może się tez pojawiać pod uszczelka bagażnika, dolne krawędzie tylnych błotników. hm co jeszcze? antena oryginalnie była elektryczna. Jeśli silnik pracuje a się nie wysuwa to jeszcze nie tragedia. U mnie tak było i wystarczyło rozebrać, wyczyścić i nasmarować.zwróć uwagę czy działa tylna dmuchawa i przednia. Podsufitka najlepiej jeśli nie ma pęknięć bo takiego materiały nie znajdziesz jak w oryginale. Jełsi będzie gdzieniegdzie opadała to da sie naprawić.
Co do silnika i skrzyni to nie przychodzi mi nic do głowy już ale pytaj |
_________________ https://www.facebook.com/wolgavalentina |
|
|
|
 |
dariorec
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-01-31, 04:16
|
|
|
Witam i dzięki za odp. Volgovitch,
rozumiem że klamki kasetowe występują od 82 roku, dla mnie bardziej klimatyczne są Wołgi ze starszym rodzajem klamek, zegary też w tym roku się zmieniły? Jest możliwość stylizowania nowszego modelu, po "lifcie" na ten starszy? Do czego dążę, czy jest ryzyko niezorientowania się przy zakupie z którą serią mamy do czynienia, pomijając oczywiście różnicę w klamkach i zegarach. Jakieś niuanse w blacharce (wytłoczki na fartuchach, podłodze bagażnika?), osprzęcie silnika, mocowaniu elektryki, kroju tapicerki? A może założyć nowy temat z opisem różnic w każdej serii i roczniku, w garażu 24? |
|
|
|
 |
KrzysiekRU

Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Gdańsk/Grudziądz
|
Wysłany: 2014-02-02, 16:39
|
|
|
Co do liftingu, ja posiadam wołgę z 1984 i jest to jeszcze model sprzed liftingu czyli chromowany grill, klamki, licznik, deska jak sprzed liftingu. Do tego fabrycznie brak lampek postojowych pod lampami (postojówka w lampie). Z bolączek które były przed rozpoczęciem prac remontowych to strasznie korodująca podłoga i nadkola wewnętrzne. Najlepsze miejsce podłogi to tam gdzie chlapał olej z tylnego mostu :). Przedni pas też słabo. Do tego kable i elektryka - u mnie już nie pierwszej świeżości, nadają się na śmietnik. Do tego z tego co wiem oryginale linki ręcznego mało wytrzymałe były. No i pękające deski od słońca ( te miękkie). |
|
|
|
 |
dariorec
Dołączył: 15 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-02-03, 02:37
|
|
|
KrzysiekRU,
a jest możliwość zerknięcia na Twoją wołgę w trakcie odbudowy/remontu? |
|
|
|
 |
Volgovitch

Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 146 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-03, 21:59
|
|
|
Właśnie lifting był niby 1984-86 ale z tego co wiem to dopóki nie skończyły się części np chromowane grile to wkładali do aut poliftowych. Dariorec blacharka była ta sama przed liftem i po. Różnice to właśnie gril, klamki i całe wnętrze(deska, fotele, boczki), lusterka jak w nowszych autach.Silnik generalnie był chyba taki sam... |
_________________ https://www.facebook.com/wolgavalentina |
|
|
|
 |
KrzysiekRU

Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Gdańsk/Grudziądz
|
Wysłany: 2014-02-03, 22:44
|
|
|
A ołowiana płyta w bagażniku w celu poprawienia właściwości jezdnych ? Prawda czy mit...? |
|
|
|
 |
Jakub
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 153 Skąd: Siemiatycze
|
Wysłany: 2014-02-04, 12:46
|
|
|
Silnik w 24-10 dostał inny gaźnik- K151 w miejsce K126G, wyposażony w automatyczne ssanie, przeponową pompkę przyspieszającą, elektroniczny zawór odpowietrzania komory pływakowej, króciec odpływowy, zawór hamowania silnikiem, wyprowadzenie odmy do gaźnika. Tak twierdzi książka "Gaźnik w moim samochodzie" WKiŁ, 1989. Przy czym jest wspomniane, że nowsze modele 2410.
Zaś samo K126G występowało w 2 wersjach- po styczniu 1979(nr. podwozia 568215) go zmodernizowano.
O innych zmianach nie wiem, cytuję tylko książkę.
Jeśli ktoś coś wie o gaźnikach w M21, to bym prosił- książeczka już o tym wozie nie wspomina. |
|
|
|
 |
Trouver
Trouver

Dołączył: 30 Lis 2013 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-17, 22:22
|
|
|
Wracając do tematu: na co zwracać uwagę - to wg mnie warto kupić samochód z gorszą mechaniką a np. z całą i prostą blacharką z lakierem tylko do odświeżenia. |
_________________ Wołga Gaz 21`65, Wołga Gaz 24`80, Syrena 105`75, ZAZ 968M`80, FSO 125p`90, Polonez 1500`80, Polski Fiat 125p `69, Łada 2105 Junior `89, Łada 2106/3 `84 |
|
|
|
 |
JAWOS
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 168 Skąd: OBERSCHLESIEN
|
Wysłany: 2014-02-17, 23:00
|
|
|
podpisuje się pod odpowiedzią kolegi wyżej |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,051 sekundy. Zapytań do SQL: 9 |
|