WOŁGA KLUB POLSKA Strona Główna WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana kolumny kierowniczej
Autor Wiadomość
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-05, 11:16   Wymiana kolumny kierowniczej

Korzystając z przerwy świątecznej, pandemii i końca roku postanowiłem zająć się trochę sprawami odłożonymi na potem lub na półkę w garażu 8-)
Jedną z takich rzeczy jest kolumna kierownicza w mojej Wołdze 24 vel Valentina. Ta kolumna która była w aucie nie była ani przeze mnie remontowana ani poprawiana od kiedy 11 lat temu kupiłem auto. Przez poprzednich właścicieli chyba także.
Niestety element elastyczny łączący ja z przekładnią co widać na zdjęciach był już zmęczony a łożyska miały już luzy i czasem na wybojach trochę już to dzwoniło. Być może gdyby naciągnąć i górną i dolną sprężynę to by poprawiło warunki pracy ale skoro nowa kolumna leżała już na półce od roku to szkoda nie skorzystać z odrobiny wolnego czasu. Prócz tego okazało się w trakcie demontażu na aucie, że dwie śruby było już poluzowane więc może i dobrze, że się za to zabrałem.
Sama operacja demontażu kolumny na aucie nie jest skomplikowana - dwie śruby mocujące obejmę od deską rozdzielczą, 4 śruby mocujące osłonę gumową do karoserii i dwie śruby łączące element gumowy do przekładni. Prócz tego warto zdjąć też kierownicę by mieć większe pole manewru ale moja nie chciała zejść więc wyjąłem całość. No i warto pamiętać o przewodzie od klaksonu.
Nowa kolumna wymagała pomalowania, bo fabrycznie nie była pokryta nawet podkładem. Dodatkowo trzeba było pomalować od nowa elementy które przekładałem od starej kolumny takie jak obejmę dociskającą osłonę gumową czy obudowę pod kierownicą do której montuje się przełącznik kierunkowskazów. Sam przełącznik miał poluzowane elementy i był mocno zabrudzony więc tu także należało poświęcić chwilę na poprawki.
Samo poskładanie wszystkiego do kupy trwało pewnie około godziny ale doszło jeszcze pasowanie elementów jak to na wschodzie :mrgreen: bo okazało się, że otwory śrub mocujących obudowę pod kierownicą nie do końca się pokrywają z tymi na kolumnie więc nie dało się od razu przykręcić. Reasumując teraz gotowa kolumna czeka na montaż w aucie :-)

IMG_20201219_172443-001.jpg
Stara zdemontowana i nowa dla porównania
Plik ściągnięto 3 raz(y) 115,33 KB

IMG_20201221_170739-001.jpg
Wnętrze starej osłony
Plik ściągnięto 2 raz(y) 91,99 KB

IMG_20210104_170832-001.jpg
Porównanie elementów elastycznych w starej i nowej kolumnie
Plik ściągnięto 2 raz(y) 87,02 KB

IMG_20210104_170940-001.jpg
Stara i nowa już po malowaniu
Plik ściągnięto 1 raz(y) 76,1 KB

IMG_20210104_183131-001.jpg
Wnętrze osłony po czyszczeniu i malowaniu wraz z przełącznikiem
Plik ściągnięto 1 raz(y) 82,33 KB

IMG_20210104_184254-001.jpg
Poskładana i gotowa do montażu na aucie
Plik ściągnięto 2 raz(y) 69,43 KB

_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,017 sekundy. Zapytań do SQL: 11