 |
WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga
|
Wymiana kolumny kierowniczej |
Autor |
Wiadomość |
Volgovitch

Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 148 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-01-05, 11:16 Wymiana kolumny kierowniczej
|
|
|
Korzystając z przerwy świątecznej, pandemii i końca roku postanowiłem zająć się trochę sprawami odłożonymi na potem lub na półkę w garażu
Jedną z takich rzeczy jest kolumna kierownicza w mojej Wołdze 24 vel Valentina. Ta kolumna która była w aucie nie była ani przeze mnie remontowana ani poprawiana od kiedy 11 lat temu kupiłem auto. Przez poprzednich właścicieli chyba także.
Niestety element elastyczny łączący ja z przekładnią co widać na zdjęciach był już zmęczony a łożyska miały już luzy i czasem na wybojach trochę już to dzwoniło. Być może gdyby naciągnąć i górną i dolną sprężynę to by poprawiło warunki pracy ale skoro nowa kolumna leżała już na półce od roku to szkoda nie skorzystać z odrobiny wolnego czasu. Prócz tego okazało się w trakcie demontażu na aucie, że dwie śruby było już poluzowane więc może i dobrze, że się za to zabrałem.
Sama operacja demontażu kolumny na aucie nie jest skomplikowana - dwie śruby mocujące obejmę od deską rozdzielczą, 4 śruby mocujące osłonę gumową do karoserii i dwie śruby łączące element gumowy do przekładni. Prócz tego warto zdjąć też kierownicę by mieć większe pole manewru ale moja nie chciała zejść więc wyjąłem całość. No i warto pamiętać o przewodzie od klaksonu.
Nowa kolumna wymagała pomalowania, bo fabrycznie nie była pokryta nawet podkładem. Dodatkowo trzeba było pomalować od nowa elementy które przekładałem od starej kolumny takie jak obejmę dociskającą osłonę gumową czy obudowę pod kierownicą do której montuje się przełącznik kierunkowskazów. Sam przełącznik miał poluzowane elementy i był mocno zabrudzony więc tu także należało poświęcić chwilę na poprawki.
Samo poskładanie wszystkiego do kupy trwało pewnie około godziny ale doszło jeszcze pasowanie elementów jak to na wschodzie bo okazało się, że otwory śrub mocujących obudowę pod kierownicą nie do końca się pokrywają z tymi na kolumnie więc nie dało się od razu przykręcić. Reasumując teraz gotowa kolumna czeka na montaż w aucie
IMG_20201219_172443-001.jpg Stara zdemontowana i nowa dla porównania |
 |
Plik ściągnięto 3 raz(y) 115,33 KB |
IMG_20201221_170739-001.jpg Wnętrze starej osłony |
 |
Plik ściągnięto 2 raz(y) 91,99 KB |
IMG_20210104_170832-001.jpg Porównanie elementów elastycznych w starej i nowej kolumnie |
 |
Plik ściągnięto 2 raz(y) 87,02 KB |
IMG_20210104_170940-001.jpg Stara i nowa już po malowaniu |
 |
Plik ściągnięto 1 raz(y) 76,1 KB |
IMG_20210104_183131-001.jpg Wnętrze osłony po czyszczeniu i malowaniu wraz z przełącznikiem |
 |
Plik ściągnięto 1 raz(y) 82,33 KB |
IMG_20210104_184254-001.jpg Poskładana i gotowa do montażu na aucie |
 |
Plik ściągnięto 2 raz(y) 69,43 KB |
|
_________________ https://www.facebook.com/wolgavalentina |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,017 sekundy. Zapytań do SQL: 11 |
|