WOŁGA KLUB POLSKA Strona Główna WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej - ostateczne rozstrzygnięcie
Autor Wiadomość
Mochnacki 


Dołączył: 15 Kwi 2019
Posty: 29
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-26, 23:13   Olej - ostateczne rozstrzygnięcie

Witam grupowiczów,

niestety, ale tyle się oczytałem na forach, grupach itp, że jestem teraz totalnie głupi jeśli chodzi o informację nt. oleju. Jedni podają, że 10W40 jest super, inni, że 20W40 jest rewelacja, a jeszcze ktoś inny, żeby lać byle co. I tutaj moje pytanie do osób które temat przechodziły.

Pierwsze skupię się na lepkości. Jaka będzie odpowiednia? 10, 15, 20W 40, a może coś wyżej?

Kolejna sprawa to olej. Polecono mi kiedyś Castrol Classic, później Millers Classic, a jeszcze później Xado, Mobil 1000 i inne... Sam myślałem nad Valvoline Max Life.

Cena nie gra roli - ma być dobry.

Bardzo proszę o pomoc bo w grupowiczach ostatnia nadzieja :mrgreen:

[ Dodano: 2020-01-26, 23:15 ]
Dodam, że chodzi o Wołgę z 1970, ale i również szukam oleju do Moskwicza 407 - chyba będzie podobnie z wyborem? :mrgreen:

[ Dodano: 2020-01-29, 14:24 ]
Dziś znajomy polecił mi jeszcze Liqui Moly Mos2 15W40 z dodatkiem molibdenu. Co myślicie o takim rozwiązaniu?
 
     
ralphi 
Administrator
GAZ-21 1968r.


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 802
Skąd: Goczałkowice-Zdrój
Wysłany: 2020-01-30, 15:50   

Ja mam 10w40 i nie ma problemów ale mało jeździłem zobaczymy w nowym sezonie
 
 
     
tommek 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-30, 18:58   

Silnik jest w miarę czysty w środku? Jeśli tak, to śmiało lej syntetyczny 10W60.
Temat dawno przerobiony na rosyjskim forum, przeczytaj TO i TO

Mam jeszcze pytanie o układ filtracji oleju, masz oryginalny filtr zgrubnego czyszczenia, tzw. szczelinowy? Jeśli tak, to skupiłbym się najpierw na jego wymianie/przeróbce na współczesny. Ja u siebie zostawiłem obudowę, wkładając w środek typowy filtr papierowy.
Przeróbkę pokazałem TUTAJ
_________________
кипяток есть, но холодный
 
     
Mochnacki 


Dołączył: 15 Kwi 2019
Posty: 29
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-31, 13:22   

tommek napisał/a:
Silnik jest w miarę czysty w środku? Jeśli tak, to śmiało lej syntetyczny 10W60.
Temat dawno przerobiony na rosyjskim forum, przeczytaj TO i TO

Mam jeszcze pytanie o układ filtracji oleju, masz oryginalny filtr zgrubnego czyszczenia, tzw. szczelinowy? Jeśli tak, to skupiłbym się najpierw na jego wymianie/przeróbce na współczesny. Ja u siebie zostawiłem obudowę, wkładając w środek typowy filtr papierowy.
Przeróbkę pokazałem TUTAJ


Bardzo dziękuję za odpowiedź. Oj niestety nie wiem, czy mam przerobiony filtr. Zobaczę w marcu jak będę w Polsce. Co do czystości silnika to również niewiadoma... Poprzedni właściciel wlewał "no name" 10W40, a ja po kontakcie z kilkoma osobami od zabytkowej motoryzacji kilka razy usłyszałe właśnie 15/20W40. Kusi mnie ten Liqui z dodatkiem molibdenu, ale jednocześnie zastanawiam się nad Valvoline, bo patrząc na testy ścieralności to wypadł bardzo dobrze.

Kilka osób pisało rownież o tym Shell X-100 Super. Ehh... cieżka decyzja co to wlać :roll:
 
     
tommek 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-31, 14:17   

W zeszłym roku zrobiłem Wołgą ok 6 tys km. Nie jest to dużo, choć jak na oldtimera, trochę jest, w każdym bądź razie wiem co piszę. Jeździłem przy +35 latem i na 15W40 i na 10W60. Wniosek jest jeden, jeśli silnik jest czysty w środku, wlewam syntetyczny 10W60.

Polecam Ci dość mało znaną markę Mannol, stosunek cena/jakość jest w ich przypadku najlepszy.

Test tego oleju na YT jest TUTAJ

Znacznie ważniejszą sprawą od lepkości oleju jest jego filtracja. W Wołdze 21 są dwa filtry oleju, zgrubnego czyszczenia - filtr szczelinowy, pełnoprzepływowy, i filtr dokładnego czyszczenia, bocznikowy.
Skuteczność czyszczenia oleju przez filtr szczelinowy jest symboliczna i ogranicza się do zanieczyszczeń większych niż 0,1 mm. Mniejsze przepływają w miarę swobodnie. W pierwszej kolejności radziłbym Ci zająć się tym problemem. Ja swój filtr przerobiłem w ten sposób, aby nie było widać z zewnątrz żadnej przeróbki. Jeżeli Ci na tym nie zależy, możesz kupić gotową przejściówkę pod filtr od Łady.
_________________
кипяток есть, но холодный
  
 
     
Mochnacki 


Dołączył: 15 Kwi 2019
Posty: 29
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-02-01, 18:57   

Hmm, faktycznie wypadł bardzo dobrze i chyba się skuszę.

Co do filtra to przeróbka jest skomplikowana? Widziałem Twój post na forum Gaz który udostępniłeś i szukałem właśnie filtra od Mercedesa, ale różni się. Przepraszam, ale jestem zielony jeśli chodzi o przeróbki w Gaz 21 :roll: Muszę przerobić oba filtry, czy wystarczy ten jeden?
 
     
tommek 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 72
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-01, 19:31   

Jeżeli masz w okolicy kumatego tokarza, to przeróbka jest dość łatwa. Teraz przerobiłbym ten filtr ciut inaczej, tzn. trzpień na który wchodzi wkład filtrujący wkręcałby się w podstawkę. Po prostu ciężko się wymienia wkład, trzeba podnosić silnik.
Przy tej przeróbce filtr bocznikowy może zostać, będziesz miał lepszą filtrację oleju. Jednak dla mnie najważniejsze było zachowanie oryginalnego wyglądu.
Na rosyjskim i ukraińskim forum opisane są różne przeróbki. Zanim przerobiłem swój filtr przeczytałem wszystko, co było dostępne. Stosują tam filtry od motocykli, które jednak, moim skromnym zdaniem, nie nadają się do Wołgi. Przyczyna jest prosta, przepływ oleju w jednostce czasu jest w motocyklu dużo mniejszy niż w Wołdze i filtr może stawiać duży opór przepływającemu olejowi, co powoduje otwieranie się zaworu bocznikującego filtr i zanik efektu filtracji. Dlatego zastosowałem wkład o największej powierzchni filtrującej, jaki mieścił się w oryginalnej obudowie. Przepływ oleju w Mercedesie A 1,7 CDI z turbiną powinien być podobny jak w Wołdze.

LINK do wątku na forum ukraińskim, tam jest opisany inny sposób przeróbki filtra
_________________
кипяток есть, но холодный
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,038 sekundy. Zapytań do SQL: 9