WOŁGA KLUB POLSKA Strona Główna WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik K124
Autor Wiadomość
Fangaz 

Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 73
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2018-01-01, 18:09   Gaźnik K124

W literaturze wyczytałem, że w ostatnich "wypustach" Wołgi, czyli od 1965r. montowano gaźniki K124. Nic nie ma o K129, choć jest zewnętrznie bliźniaczo podobny i pasuje podstawą.
Wg mnie K129 są do UAZ-ów, ale nie mam pewności.
Zamierzam na wiosnę zamontować niedawno zakupiony K124 celem sprawdzenia.
Czy ktoś z Was jeździ na takim gaźniku i podzieli się wiedzą ?
_________________
fan ruskiej motoryzacji
 
     
tommek 

Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-26, 20:43   

Hej.
Z tego, co wiem, to K129 powstał po zakończeniu produkcji Gaza 21, ale był produkowany w wersji dla niego dedykowanej (o ile dobrze pamiętam, to K129В) i dostępny jako część zamienna. Podobnie zresztą było w przypadku Gaz 69, dla niego powstał bodajże K129Г. Fabrycznie w Gaz 21 były trzy typy gaźników: K22И, K105 (niezwykle rzadki, wejście przewodu paliwowego "od dołu" - widziałem go tylko raz) oraz K124.

Przy okazji przestrzegam przed kupowaniem gaźnika K129S (K129C), jest to gaźnik od agregatu prądotwórczego napędzanego silnikiem 21A, jednak nie posiada on pompki przyspieszacza, oraz ma inną dźwignię przepustnicy. Można je spotkać na allegro jako gaźniki do Gaz 21. Jest to gaźnik przeznaczony do pracy przy stałych obrotach.


Tutaj link do ciekawej strony o gaźnikach stosowanych w Gaz 21

[ Dodano: 2018-01-26, 20:48 ]
Jako ciekawostka TUTAJ link do opisu Gaz 21 na wtrysku (radzieckim). Silnik osiągał 130 KM przy 5000obr/min.
_________________
кипяток есть, но холодный
 
     
Fangaz 

Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 73
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2018-01-27, 16:18   

Super dzięki,
bardzo fajną stronkę zapodałeś, dzięki czemu trochę mi się wyjaśniło, np.

Карбюратор модели К-129 предназначен для двигателя “Волги” ГАЗ - 21. Модификацию его с индексом К-129В устанавливают на мотор автомобиля УАЗ - 469.
Принципиальная схема карбюратора К-129-аналогична использованной в карбюраторе К-124 и отличается от нее небольшими изменениями, направленными на улучшение работы топливной аппаратуры при высокой температуре подкапотного воздуха. Экономические показатели К-129 и К-124 равнозначны.

Po tej lekturze można konkretnie wyjaśnić, że to właśnie model K-129B jest stosowany w UAZ-ach.
Sprawdziłem od razu póki jasno, ja mam ten właściwy czyli bez "B", ale jako że już zainwestowałem w K-124 do którego zakupiłem nowe dysze --- to go wypróbuję w tym roku.

[ Dodano: 2018-09-10, 18:00 ]
Cały ten sezon jeżdżę na K-124 i uważam że jest lepszy od K-129, który używałem w zeszłym roku
_________________
fan ruskiej motoryzacji
 
     
tommek 

Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-14, 18:01   

Ja w tym sezonie jeżdżę na K22И. Testowałem dwa egzemplarze, obydwa w bardzo dobrym stanie. Moim zdaniem Wołga na gaźniku serii K124/129 jeździ lepiej i ciut mniej pali. Ale póki co zostawiam obecny.
Warto też ustawiać zapłon bardziej na słuch niż na otworek w kole. Jak się jeździ na 95-tce, to zapłon ustawiony na znaki wychodzi za późny, chyba, że ktoś ma splanowaną głowicę.
_________________
кипяток есть, но холодный
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,055 sekundy. Zapytań do SQL: 11