To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga

KUPNO WOŁGI - MODYFIKACJE GAZ-21

ralphi - 2014-05-23, 01:02

Wersje eksportowe miały chromowane grile.
A tutaj różnica między bocznymi listwami. W 1 i 2 serii były takie same w 3 zniknęło przetłoczenie


Zdjęcia dzięki retrodetal.ru

ralphi - 2014-06-13, 03:06

Skoro listwy miały przetłoczenia to romby z tylnych drzwi też musiały lekko się różnić.






Zdjęcia dzięki retrodetal.ru

koNik - 2014-06-25, 11:17

co do lamp tylnych - sam początek I serii miał jeszcze trochę inne lampy tylne - bez odbłyśników (tych takich "cycków" :mrgreen:
ralphi - 2014-08-12, 00:00

W mocowaniu jeleni na masce też była różnica między 1 i 2 serią


Zdjęcia jak zwykle dzięki uprzejmości retrodetal.ru

ralphi - 2014-08-31, 01:33

Kolejny mały szczegół.
Po liftingu 3 serii w 1965 roku zmienił się znaczek znajdujący sie w podświetleniu tablicy.


Zdjęcie retrodetal.ru

filikiewicz - 2014-10-11, 16:05

Może małe sprostowanie - to radio z dwoma przyciskami (na poprzedniej stronie) to jest na bank od moskwicza, a nie od wołgi.

[ Dodano: 2014-10-12, 15:59 ]
III seria to 2 podstawowe wersje: 21Л (21L) i 21Р (21R). Ta druga teoretycznie od 1965 roku. Dlaczego teoretycznie? Bo moja jest z 1964, a ma wszelkie znamiona, łącznie z tabliczką, modelu R. Zapewne będzie to przedmiotem mojego oddzielnego postu.
A tutaj jest potwierdzenie, że III seria w wariancie eksportowym mogła być dwukolorowa:
Топ-моделями стали "21УС" и "21С". Цена самой дорогой экспортной модификации "21С" (85 л.с.) равнялась в 1965 году 6455 руб. Автомобиль с двухцветным кузовом стоил аж на 270 руб. дороже. (cytat ze stronki retro-volga.ru).
Intrygują mnie natomiast 2 sprawy i mam nadzieję, że wspólnie je rozwiążemy.
Pierwsza z nich to napis na tylnej klapie bagażnika.
Pamiętam z dzieciństwa, że napis taki czasami się trafiał. Chromowany, usytuowany po prawej stronie mewy, biegł ukośnie. Teraz bardzo rzadko trafiam gdzieś na takie napisy, niestety liternictwo ich wskazuje na to, że jest to radosna twórczość ich właścicieli. Napis przeważnie jest wzięty z GAZ24. Oryginalnie, z tego co pamiętam, litery były podkreślone takim fantazyjnym zawijasem, który był przedłużeniem ostatniej literki"a". Czy widzieliście może coś takiego? Rok temu było takie auto w jakimś niemieckim ogłoszeniu do sprzedaży, niestety nie udało mi się już na nie trafić.
No a teraz trafiam na takie:

[ Dodano: 2014-10-12, 16:04 ]
Druga sprawa to tapicerka na boczkach drzwi w III serii. A raczej warianty chromowanych listew ją podtrzymujących.
Pierwszy wariant jest mniej więcej taki:

[ Dodano: 2014-10-12, 16:12 ]
A drugi taki:

[ Dodano: 2014-10-12, 16:17 ]
Oczywiście zdjęcia poszatkowało w kolejności zupełnie przypadkowej :evil:
Czy można to jakoś naprawić, tak, żeby pojawiły się pod właściwym tekstem we właściwej kolejności? Jeśli nie, no to przepraszam za niedogodność, ale sami musicie zajarzyć, o co chodzi.
Moje pytanie brzmi: który wariant boczków drzwi szedł do wariantu L, który do R, a który może tylko do eksportnej wersji(mało prawdopodobne)?

Jakub - 2014-10-18, 16:17

Mam eksportową z 1966 roku, w której boczki drzwiowe są w wariancie 1. Z drugim-bogatszym- się nigdy nie spotkałem, szczerze mówiąc, nie wygląda on zbyt ładnie.

Co do napisu na tylnej klapie, o ile wiem, ten ukośny był montowany w Scaldiach.

Możliwe, że te dodatkowe ozdobniki na drzwiach to też radosna twórczość Belgów- przecież oni robili przez jakiś czas nawet inne przody.

filikiewicz - 2014-10-19, 00:43

Nie, te boczki są w oryginalnych rosyjskich wołgach. Co do napisu, być może tak było, ale... scaldii było naprawdę bardzo mało, i trudno przypuszczać, żeby akurat trafiały się w Polsce. Ale, ale, mam zdjęcia scaldii, która wiosną była do kupienia, i tam tego napisu nie było, boczków zdaje się też. Nie wiem, czy mogę dać te zdjęcia tutaj, bo dostałem od właściciela na maila :-?

[ Dodano: 2014-10-30, 18:51 ]
Tutaj mam lepiej widoczny znaczek (zdjęcie z ogłoszenia na olx.pl)

ralphi - 2015-02-22, 00:42

Auto z tego ogłoszenia to raczej nie Scaldia, a znaczek jest raczej dodany dla ozdoby, chociaż mogę się mylić.
A jeśli jesteśmy przy napisach to wiedzieliście, że w pierwszej serii napisy na desce rozdzielczej, różniły się od tych z drugiej i trzeciej serii.


filikiewicz - 2015-03-20, 22:48

Troszkę nieporozumienie - auto ze zdjęcia danego przeze mnie to na pewno nie Scaldia, dałem tylko dla ilustracji tego znaczka, z pierwszego lepszego ogłoszenia.
Natomiast co do boczków drzwi - na podstawie lektury ogłoszeń mam teorię graniczącą z pewnością, że jednak te chromowane wstawki w kształcie widlastym (romboidalnym?) były stosowane w wersji L, czyli do 1964/65 roku. W wersji R szły już normalnie poziome listwy chromowane.
GENERALNA UWAGA CO DO WERSJI: NAJPRAWDOPODOBNIEJ W MOMENCIE WCHODZENIA NOWEJ WERSJI DO PRODUKCJI WYKORZYSTYWANO JESZCZE STARE ZAPASY MAGAZYNOWE CZĘŚCI.
I dlatego pojawiały się modele "przejściowe", czyli trochę ze starej wersji, trochę z nowej. Praktyka stosowana była nie tylko w zakładach GAZ, ale i np. w moskwiczu.

Co do napisów z deski rozdzielczej - chodzi zapewne o napisy z osłony głośnika, prawda, ralphi?

Jakub - 2015-05-02, 21:28

W trzeciej serii występowały dwie wersje kloszy lamp tylnych. Jedna, ciemniejsza, z przetłoczeniami w dolnej części i druga, jaśniejsza i bez tego przetłoczenia. Zdjęcia w najbliższym czasie. Moim zdaniem ciemniejsza jest ładniejsza- niestety, mam tylko jedną.
ralphi - 2015-05-14, 16:05

W pierwszej serii pod maską jest belka, jak na zdjęciu. W 3 nie ma jej na pewno, nie wiem jak w drugiej

filikiewicz - 2015-07-29, 22:59
Temat postu: Niuansy oryginałów
Ze strony rosyjskiego klubu wołgi trafiłem na bardzo użyteczny link do galerii noszącej tytuł "Niuansy oryginałów".
Bardzo ciekawa ta galeria i pouczająca. Myślę, że można na niej polegać, bo na wschodzie podejrzewam że maja większą wiedzę dotyczącą wołgi niż w Polsce. Dla zainteresowanych tematem sugeruję skopiowanie zdjęć, bo kiedyś galeria może zniknąć, jak to często bywa.
A dałem ten temat w dziale renowacji, bo może się to wszystko przydać komuś, kto jest akurat w trakcie renowacji, albo przed nią.
http://photo.qip.ru/users/lev21/2532686/

Jakub - 2015-07-30, 18:10

Nie można też tak w nią ślepo ufać. Wołga była bardzo często modyfikowana- w tej galerii widzę sporo odstępstw od np. mojej. I to odstępstw w rodzaju innego rozmieszczenia elementów w komorze silnika, braku niektórych elementów i obecności innych (pokrywa akumulatora, zbiornik płynu do spryskiwaczy, odma wyprowadzona do filtra powietrza), niuansów wnętrza (klamki ustawione pod innym kątem niż w instrukcji fabrycznej, obecność jakiejś dziwnej rączki pod schowkiem, dolne części przedniej kanapy tapicerowane gdy u mnie są metalowe, lakierowane) i wiele innych. Z resztą- w wypadku samochodów z bloku wschodniego ślepe dążenie do oryginału jest błędne, bo:

-modernizacje były wprowadzane płynnie, więc nigdy nie wiadomo, co fabrycznie powinien mieć dany egzemplarz
-samochód był wypadkową tego, co wypuściła fabryka i czasów w których jeździł. I tak, czy pomarańczowe klosze przednich kierunkowskazów są błędem? Fabrycznie tak nie było, ale mnóstwo Wołg miało je pomalowane z powodu niedostępności pomarańczowych żarówek.

filikiewicz - 2015-08-02, 04:09

Jak zawsze masz rację. Ja nie ogarniam tych niuansów mechanicznych, o których piszesz. Dałem ten link dlatego, bo jest tam pokazane, jak zarabiana była tapicerka na tylnych błotnikach pod siedzeniem i oparciem tylnej kanapy (chodzi mi o te wąskie paski materiału). Macie tak w swoich wołgach?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group